• Statele Unite şi Uniunea Europeană domină topul din punct de vedere al menţionării lor în ultimul an în presa online şi pe reţelele sociale, cât şi din perspectiva impactului acestor menţiuni.
  • NATO, ca urmare a caracterului său predominant militar, este o instituţie mult mai puţin vizibilă în presa online şi/sau pe reţelele sociale.
  • În general, constantele de vizibilitate ale statelor sau instituţiilor în presa online şi pe reţelele sociale din ţara noastră nu au legătură directă cu România.
    • Deşi atunci când există o relaţionare directă între România şi un stat sau o instituţie internaţională asistăm la un vârf de menţiuni, pentru o zi sau câteva zile, pe parcursul unui an acest tip de relaţionare este mult mai puţin prezentă.
  • Spre exemplu, în cazul Marii Britanii (item care include şi Anglia), vârful de vizibilitate în media online şi pe reţelele sociale româneşti a fost generat de meciul de la Campionatul European Under 21 între echipele României şi Angliei. Constanta de vizibilitate a Marii Britanii pe parcursul anului a fost însă Brexitul – respectiv, evenimentele din Marea Britanie legate de procesul de ieşire din Uniunea Europeană.
  • De asemenea, dacă vârful de vizibilitate pentru Uniunea Europeană a fost Summitul de la Sibiu, constanta de vizibilitate pe parcursul ultimului an a fost tot Brexitul (proces care a contat mult în ultimul an în ceea ce priveşte mediatizarea internă a UE).
  • Totodată, în relație cu România, Israelul este menționat aproape exclusiv în contextul discuțiilor generate încă din 2018 privind o eventuală mutare a sediului ambasadei românești. Altfel, Israelul a fost constant menționat mai ales prin lupta politică internă, care a culminat cu alegerile din acest an.
  • Este interesant de constatat, în cazul Statelor Unite ale Americii, ţară care înregistrează cele mai multe menţiuni şi cu cel mai mare impact, în presa online şi pe reţelele sociale în România, că vizibilitatea SUA a fost dată în foarte mare măsură de elemente fără relaţie directă cu ţara noastră.
    • Constantele de vizibilitate pentru SUA au fost: situaţia politică internă din SUA, tensiunile dintre SUA, Iran (situaţia din Siria) şi conflictul economic dintre SUA şi China (cu accent pe situaţia Huawei).
  • Legat de conflictul economic dintre SUA şi China, este de notat că el constituie constantă de vizibilitate şi pentru China în media online şi pe reţelele sociale din România.
  • Federaţia Rusă a fost, firesc, mai mult decât orice alt stat sau instituţie internaţională menţionată în contextul geopolitic regional, cu accent pe Republica Moldova (colaborarea la guvernare dintre socialişti şi forţele pro-europene) şi situaţia din Ucraina.

Studiul integral poate fi consultat aici