Summary

  • Pentru toate statele şi instituţiile incluse în analiză, impactul menţiunilor din presa online este mai mare decât al celor de pe Facebook.
  • În majoritatea cazurilor incluse în analiză, momentele de maximă vizibilitate au fost date de evenimente aflate în legătură directă cu România – este vorba în special de menţiuni care apar în contextul votului din Diaspora, pentru alegerile prezidenţiale (ambele tururi ale alegerilor prezidenţiale au avut loc în luna noiembrie).
  • Uniunea Europeană, Germania şi Marea Britanie sunt subiecții incluși în analiză pentru care au existat menţionări constante în relaţie cu România.
  • Ce a generat vizibilitate constantă:
    • Pentru SUA, constantele de vizibilitate au fost date în principal de relaţiile din interiorul NATO, relaţia SUA-China, dar şi situaţia politică internă din SUA.Pentru Marea Britanie constantele de vizibilitate au fost generate şi de subiecte care au legătură cu Brexit şi situaţia politică internă din Regat.
    • Constantele de menţionare ale Federaţiei Ruse ţin de situaţia din Regiunea Mării Negre, dar şi din Siria.
    • În cazul Franţei, constantele de vizibilitate sunt date de subiecte referitoare la relaţionările Parisului în interiorul UE şi al NATO.
    • În ceea ce priveşte China, constantele de vizibilitate sunt date în primul rând de subiecte care au legătură cu relaţiile SUA – China, dar şi cu protestele din Hong-Kong.
    • Ungaria a fost constant menţionată în primul prin subiecte legate de poziţionările Guvernul Orban în interiorul UE.
    • În privinţa NATO, cele mai multe menţionări sunt în contexte referitoare la relaţiile din interiorul Alianţei, cu accent pe declaraţiile preşedintelui Franţei şi pe reacţiile generate de acestea.
    • În cazul Israelului, constantele de vizibilitate sunt date de subiecte referitoare mai ales la situaţia politică internă.

Studiul integral poate fi consultat aici