Summary
- Pentru toate statele şi instituţiile incluse în analiză, impactul menţiunilor din presa online este mai mare decât al celor de pe Facebook.
- În majoritatea cazurilor incluse în analiză, momentele de maximă vizibilitate au fost date de evenimente aflate în legătură directă cu România – este vorba în special de menţiuni care apar în contextul votului din Diaspora, pentru alegerile prezidenţiale (ambele tururi ale alegerilor prezidenţiale au avut loc în luna noiembrie).
- Uniunea Europeană, Germania şi Marea Britanie sunt subiecții incluși în analiză pentru care au existat menţionări constante în relaţie cu România.
- Ce a generat vizibilitate constantă:
- Pentru SUA, constantele de vizibilitate au fost date în principal de relaţiile din interiorul NATO, relaţia SUA-China, dar şi situaţia politică internă din SUA.Pentru Marea Britanie constantele de vizibilitate au fost generate şi de subiecte care au legătură cu Brexit şi situaţia politică internă din Regat.
- Constantele de menţionare ale Federaţiei Ruse ţin de situaţia din Regiunea Mării Negre, dar şi din Siria.
- În cazul Franţei, constantele de vizibilitate sunt date de subiecte referitoare la relaţionările Parisului în interiorul UE şi al NATO.
- În ceea ce priveşte China, constantele de vizibilitate sunt date în primul rând de subiecte care au legătură cu relaţiile SUA – China, dar şi cu protestele din Hong-Kong.
- Ungaria a fost constant menţionată în primul prin subiecte legate de poziţionările Guvernul Orban în interiorul UE.
- În privinţa NATO, cele mai multe menţionări sunt în contexte referitoare la relaţiile din interiorul Alianţei, cu accent pe declaraţiile preşedintelui Franţei şi pe reacţiile generate de acestea.
- În cazul Israelului, constantele de vizibilitate sunt date de subiecte referitoare mai ales la situaţia politică internă.
Studiul integral poate fi consultat aici