About the event

De ce este cool Uniunea Europeană și cum s-a schimbat în bine România în anii integrării sale europene, câte dintre lucrurile pe care le apreciem în jurul nostru se datorează sprijinului european și, mai ales, ce este politica de coeziune a UE – banii europeni alocați pentru reducerea decalajelor de dezvoltare dintre statele membre. Acestea au fost câteva dintre temele pe care le-am explorat în cadrul proiectului Mind the Gap: Politica de Coeziune a UE ajută la creșterea calității vieții cetățenilor din România, derulat de SNSPA prin intermediul CPD, cu sprijinul Comisiei Europene, pe parcursul a 12 luni (aprilie 2019 – noiembrie 2020, cu o pauză de câteva luni* din cauza pandemiei COVID-19).

Ne-am propus să le vorbim mai ales tinerilor din România despre beneficiile integrării europene, în special despre rolul politicii de coeziune în dezvoltarea regiunilor și a comunităților locale, motiv pentru care am gândit, proiectat și pus în practică o campanie de comunicare dinamică, pe mai multe dimensiuni. Ce am realizat:

  • Conținut de comunicare creativ și atent calibrat pentru fiecare dintre mediile unde am diseminat mesajele campaniei (social media – Facebook, YouTube și Twitter; radio; prezentări destinate evenimentelor regionale; materiale informative/promoționale).
  • 8 ateliere regionale interactive (câte unul în fiecare regiune de dezvoltare a țării – la București, Iași, Galați, Cluj-Napoca, Târgoviște, Timișoara, Sibiu, Craiova – ultimele două desfășurate online), cu un total de 435 participanți. Folosind materiale grafice, video și multe informații concrete, experții noștri le-au vorbit participanților despre obiectivele generale, dar și despre rezultatele palpabile ale politicii de coeziune în România, stimulându-i să împărtășească impresii personale, să-și exprime propriile opinii și chiar să vină cu sugestii de modalități eficiente de a comunica aceste rezultate în rândul generației lor. Participanții au primit, de asemenea, materiale promoționale Mind the Gap, inclusiv broșuri cu conținut informativ despre rezultatele politicii de coeziune în România.
  • O campanie online complexă, declinată pe mai multe planuri.
    • FACEBOOK. Prin intermediul paginii de Facebook a proiectului (Mind the Gap), a paginii CPD-SNSPA, precum și a altor pagini aparținând comunității SNSPA, am diseminat constant pe perioada activă a proiectului informații în format special adaptat pentru social media. Campania de Facebook Ads a avut un reach total de peste 1.300.000 de persoane (în principal tineri).
    • GRUPURI FACEBOOK. Am creat 11 grupuri de Facebook (construite în jurul unor domenii în care politica de coeziune a generat proiecte de impact în România), în care experții noștri au întreținut permanent dialogul pe tema efectelor fondurilor europene. Grupurile au, la finalul proiectului, un număr estimativ total de aproape 33.000 de membri.
    • YOUTUBE ȘI TWITTER. Am creat un canal de YouTube și un cont de Twitter dedicate proiectului, promovând conținut de comunicare specific.
  • O campanie radio desfășurată timp de o lună, la două posturi de radio cu acoperire națională, cu o audiență estimată de peste 5 milioane de persoane.
  • Am organizat 4 concursuri cu premii (constând în produse promoționale Mind the Gap), pentru a stimula dialogul cu tinerii pe tema politicii de coeziune, în cadrul evenimentelor noastre. Am acordat 50 de premii unor tineri activi și implicați în discuții – le mulțumim pentru participare și idei!

Ne-am bucurat să găsim în rândul tinerilor interes și receptivitate, dorință de a afla mai multe despre proiectele realizate în România cu fonduri europene, surpriza de a descoperi că multe proiecte cunoscute sunt datorate sprijinului politicii de coeziune – le mulțumim și pe această cale și rămânem în dialog pe teme europene.

Le mulțumim tuturor celor care ne-au sprijinit în organizarea evenimentelor regionale, colegilor din SNSPA și tuturor colaboratorilor cu sprijinul cărora acest proiect a fost unul de succes. Ne dorim ca acesta să fie primul pas în crearea unei rețele de promovare și dezbatere a beneficiilor apartenenței europene a României și de dialog cu tinerii despre viitorul european al țării noastre.

 

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, Direcția Generală pentru Politică Regională și Urbană – “Sprijin pentru măsurile de informare privind politica de coeziune a UE”. Această comunicare nu angajează decât autorul, iar Comisia Europeană nu este răspunzătoare de folosirea în alte scopuri a informațiilor conținute.

*Proiectul a fost întrerupt temporar în momentul izbucnirii pandemiei de Covid-19 și reluat în perioada 15 octombrie – 30 noiembrie 2020.